Thursday, June 23, 2011

Friends

Kadang- kadang aku tengok kat luar sana senang sangat orang ade kawan2, siap bergroup, keluar lepak reramai. Tapi hakikat, bila tengok betul2, dorang bukan ikhlas pun bkwn. Mostly just utk kesenangan, paling tak pun, saje nk market. Yelah, karang kalau tak jalan ramai2 kang pergi cafe sorang2 orang panggil FREAK pulak en. Contoh, dalam satu group ade la lima orang. Ni aku bercakap tentang group perempuan sbb perempuan ni sng ade sifat dengki mendengki antara satu sama lain, bestfren suka rampas boifren besfren, dan mcm2 lagi. Yeah. Sbb tu perempuan ramai masuk neraka. Ok back to the story. So dalam group ada 5 orang ada LINA , EWA, FAFA, SARA, MONA. Diorang ni kawan sekampus. MONA terkenal dgn kecantikan ,kegedikan dan ramai peminat, memang mana2 pergi ramai lah yg pandang. SARA ni kawan baik MONA. SARA ni boleh tahan la tapi tak la secantik dan sefemes MONA. So dalam kampus dorang ni mmg rapat. Luar kampus pun same,tapi dalam diam-diam si SARA simpan rasa dengki kat MONA.kenapa MONA mesti lagi cantik kenapa MONA lagi popular pada mata lelaki kenapa aku tak macam dia. Sampai la satu hari MONA ade boifren , Si SARA ni bertambah tambah lah dengki. So endingnye korang tau2 la kan. Sebab cerita ni dah banyak didengar. Kawan BESTFREN rampas Boifren besfren. Dari segi psikologi ,perempuan memang ada sifat dengki antara satu sama lain. Tapi dengki dgn cara positif dan negatif je. Mostly negatif lah....iaitu dengki sambil menjatuhkan pihak tu.
So dalam friendship memang ada, dan mesti ada benda-benda tu. Post aku ni, bukan nak cakap berkawan is a bad thing. Tapi tu la dalam setiap benda yang kita buat mesti ada baik buruk. Tak kan nak expect benda baik je ye dak?.
Aku pernah terjumpa dan berkawan dgn seorang kawan yg sangat2 sweet, lebih tua dari aku 2 3 tahun ,dan dia seorang perempuan. Yes  kadang-kadang ada gak benda yang xsenang, tp thats what friendship is,kan. Dia jugak pernah bagitau aku yang dia tak boleh hidup tanpa kawan. Kalau dia sorang-sorang xde orang nk teman dia akan rasa nak nangis...dan dia salute aku boleh hidup tanpa kawan.

Aku ni bukan xde kawan langsung tapi aku lebih suka buat kerja sendiri. Aku ada kawan, cuma kawan-kawan tu yang jenis sentiasa ada susah senang. Aku tak suka ada kawan ramai2 tapi bila susah sorang pon tak terpacul nk tolong. So diri aku ni sebenarnya seorang LONER. ok ramai yang tak tau LONER ni benda apa. dalam link ni ada serba sedikit terangkan apa tu LONER .

Ok serba sedikit pasal LONER ni ialah, individu yang lebih suka menghabiskan masa bersendiri. Loners ni bukannya xde kawan langsung, mereka ada kawan tapi cuma ada kawan2 yang sangat rapat. Masyarakat selalunya akan pandang serong la pada LONER ni sebab LONER ni lain dari lain.

dan..
orang memang akan benci orang yang lain dari mereka,kan?
:)

LONER jugak lebih matang dari individu lain. Kalau dalam masyarakat dipanggil PENDIAM or something.
haha

dah la.
malas nk menaip.
dalam link tu ade ceritakan semua.
hahahahaha gila pemalas.

bai

No comments:

Post a Comment